Wideo w e-marketingu prawniczym – jaki sprzęt

przez dnia Luty 26, 2010

Skoro już jesteśmy w kręgu tworzenia filmów w celach reklamy swoich usług prawniczych, to zapewne wszystkich interesuje to, jaki sprzęt będzie tutaj odpowiedni. Wszak wachlarz jakościowy i cenowy jest tutaj, jak się każdy domyśla, niemal nieograniczony.

Jednym z największych plusów e-marketingu generalnie jest jego niska cena. Czasem nawet może być on darmowy. Nie inaczej jest w przypadku tworzenia video.

W mojej TelewizjiPodatkowej.tv do nagrywania obrazu i dźwięku używałem jednego urządzenia, tj. aparatu cyfrowego Canon PowerShot S2 IS. Nie jest to ani drogi sprzęt (ok. 1.170 zł), ani też bardzo profesjonalny, ale wystarczy, aby zrobić nagranie średniej jakości.

Przy obróbce filmu natomiast korzystałem z programu Pinnacle Studio Ultimate. Jest to program do obróbki amatorskiej, więc również nie jest zbyt zaawansowany, ani drogi (ok. 300 zł).

To w zasadzie cały sprzęt, jaki służył mi do tworzenia kolejnych odcinków Telewizji Podatkowej. Oczywiście można sobie wyobrazić lepsze jakościowo nagrania, niż moje. Niewątpliwie przydałby się mikrofon zewnętrzny oraz lepsze światło. Co prawda pociągnęło by to za sobą dodatkowe koszty, jednak efekt byłby nieco lepszy. Na pewno niebawem „wyposażę się” w te urządzenia, jednak póki co te, z których obecnie korzystam, w zupełności wystarczą.

Oczywiście każdy może od razu wyposażyć swoje biuro w znacznie lepszy sprzęt i wydać nań krocie, jednak pytanie brzmi: do jakiej wysokości będą to wydatki racjonalne.

Pamiętajmy o tym, że jak w całym e-marketingu (również prawniczym) tak i tutaj, Królem jest Treść (Content is the King). Nie forma jest najważniejsza, ale to, co mamy do przekazania. Potencjalny klient szuka odpowiedzi na swoje problemy i wątpliwości, nie interesują go doznania artystyczne wywołane tym, czy innym video. Jest on gotów nawet podpisać cyrograf byleby jego problem został rozwiązany. Z tego punktu widzenia w e-marketingu prawniczym nie powinniśmy dążyć do nadmiernego technicznego profesjonalizmu. Jeżeli treść przekazana w video jest wyśmienita,  to na pewno spełni ono swoje zadanie, natomiast forma ma tutaj zdecydowanie znaczenie drugorzędne.

Pod kątem mojej TelewizjiPodatkowej.tv słyszałem uwagi, że nagrania powinny być bardziej dopracowane. Ok, zgadzam się, ale uwagi te pochodziły tylko od moich znajomych. Natomiast od klientów słyszałem jedynie pozytywne opinie, i nigdy nie słyszałem słów negatywnej krytyki o charakterze technicznym (i merytorycznym również, chyba że wpis video miał charakter bardziej publicystyczny, niż prawniczy).

***

Pisząc ten artykuł nasunęły mi się jeszcze inne tematy dotyczące tworzenia video dla potrzeb e-marketignu prawniczego. Po kolei będziemy tutaj wszystkie omawiać.

{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }

Dodaj komentarz

Poprzedni wpis:

Następny wpis: