Pozycjonowanie artykułu w e-marketingu prawniczym

przez dnia Kwiecień 19, 2010

Początkowo tytuł tego artykułu miał brzmieć: Jak mój artykuł o Czynnym Żalu wskoczył na pierwsza stronę wyników wyszukiwania po 24 godzinach. Jednak musiałem z tej treści zrezygnować, ponieważ …. ze względu na jego zdolność pozycjonowania w Google byłby to wybór bardzo niekorzystny. A moim celem jest przecież to, aby ten blog był oglądany bardzo często na co wpływ będzie miało jego dobre wypozycjonowanie.

Dwa tygodnie temu napisałem w moim blogu prawniczym PodwojneOpodatkowanie.pl krótki artykuł, dotyczący czynnego żalu, a więc konstrukcji prawa podatkowego. Po zastosowaniu kilku prostych zabiegów tekst ten ukazał się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google, przynosząc mi kilkadziesiąt wejść w ciągu doby i kilku dodatkowych klientów. Jak to zrobiłem?

Jak zacząłem

Przede wszystkim wiedziałem, że problem czynnego żalu jest jedną z najczęściej poszukiwanych treści w internecie. Skąd miałem taką informację? Ano stąd, że mój system, na którym opiera się mój blog prawniczy, czyli WordPress, informuje mnie na bieżąco, co jest najbardziej pożądaną informacją w sieci w zakresie opodatkowania zagranicznych dochodów.

Ale zanim napisałem słowo na ten temat w blogu, sprawdziłem za pomocą narzędzia Google KeywordTool, jakie  frazy (związane z czynnym żalem) są najczęściej wpisywane w pasek wyszukiwarki Google. A jakie są? Zobaczmy (dane na 05 kwietnia 2010, a więc na dzień napisania tekstu o czynnym żalu):

  1. czynny żal wzór – 9300 ( razy, średnio na miesiąc, w ciągu ostatniego roku)
  2. czynny żal – 8100
  3. wzór czynny żal – 2900
  4. czynny żal wzór pisma – 880
  5. + inne o marginalnym znaczeniu

Okazało się tym samym, że nie fraza czynny żal jest najpopularniejszą poszukiwaną przez internautów frazą, ale czynny żal wzór. Skoro jest właśnie tak, to tytuł mojego artykułu nie mógł brzmieć inaczej (tytuł jest jednym z ważniejszych czynników branych pod uwagę przez wyszukiwarkę).

Pisanie artykułu

Mając takie dane, napisałem krótki tekst na temat, starając się używać właśnie tych fraz kluczowych. Na końcu dodałem wzór pisma.

Po zakończeniu, ale jeszcze przed publikacją tekstu, otagowałem go właśnie tymi czterema frazami kluczowymi.

Cztery powyższe frazy kluczowe zawarte zarówno w treści, jak i w tagach (frazach opisujących przedmiot artykułu) również są i będą brane pod uwagę przez Google przy nadawaniu pozycji w wynikach wyszukiwania.

Po publikacji

Aby tekst dobrze się pozycjonował warto na innych stronach internetowych zostawić linki do artykułu. A więc stosowny link zostawiłem w serwisie Wykop.pl, a także na blogu, który prowadzę na darmowym serwerze WordPress’a Abolicja.info W tym ostatnim przypadku nadałem artykułowi nieco inny tytuł.

Poza tym zrobiłem mailing z biuletynem do moich subskrybentów. Ich wejścia co prawda nie miały wielkiego znaczenia, ale jednak zawsze dodatkowy ruch dodaje jakąś wartość dla wyszukiwarki.

Dodatkowo na Facebooku artykuł pojawił się automatycznie w związku z tym, że tam założyłem stronę mojego bloga PodwojneOpodatkowanie.pl (posiadanie strony bloga na Facebook’u doskonale pozycjonuje cały blog).

To wszystko! Po 24 godzinach wpis był już widoczny na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google na pozycji 10-tej.

W sumie: około 1,5 godziny pracy a ruch na moim blogu znacząco większy i … taki już pozostanie 🙂 Czy będę spał, czy będę na wakacjach, czy będę grał w piłkę z moim dzieckiem, ten wpis będzie mi przynosił kolejnych klientów!

Zobaczmy dane artykułu po 14 dniach w wynikach wyszukiwania

Fraza: czynny żal wzór

Odnośnik do artykułu w moim blogu znajduje się na 6 pozycji, natomiast na pozycji 7 znajduje się odnośnik do linka zostawionego przeze mnie w serwisie Wykop.pl, który i tak bezpośrednio prowadzi do mojego bloga.

Fraza: czynny żal

Tutaj odnośnik do artykułu w blogu znajduje się na 7 pozycji.

Fraza: wzór czynny żal

Tutaj odnośniki znajdują się dopiero na 3 stronie wyników wyszukiwania, ale jest ich aż 4.

Fraza: czynny żal wzór pisma

W tym przypadku odnośnik znajduje się na 1 stronie na pozycji 10. Chociaż nie jest to odnośnik do bloga, to jednak kieruje on odwiedzających do bloga darmowego Abolicja.info, którzy stamtąd trafiają prosto do artykułu w blogu PodwojneOpodatkowanie.pl

Ile osób w sumie odwiedziło ten artykuł w ciągu dwóch tygodni?

Jak wynika z powyższych danych, strona z artykułem o czynnym żalu została obejrzana 461 razy przez 395 gości (co daje ponad 28 wizyt w ciągu doby).  Średni czas spędzony na czytaniu treści artykułu wyniósł ponad 2,5 minuty.

{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }

Dodaj komentarz

Poprzedni wpis:

Następny wpis: