Specjalizacja twojej firmy prawniczej

przez dnia Maj 5, 2010

Temat specjalizacji kancelarii prawnej poruszałem tutaj już kilka razy. Dzięki systemowi e-marketingowemu możemy bowiem skupić się na jednym zagadnieniu, zyskując przez to czas na inne istotne czynności związane z prowadzeniem firmy, czy po prostu z życiem prywatnym.

Jedna z czołowych polskich mentorek biznesu, zamieszkała na stałe w USA – Wanda Łoskot – napisała w swoim blogu Sukces Twojej Firmy:

Pamiętaj, ze w biznesie nie tylko chodzi o to, żeby zarabiać więcej. Często chodzi o to, żeby zarabiać dokładnie tyle samo, ale mniejszym nakładem czasu. I nie zawsze chodzi o to, żeby mieć więcej klientów – często jest lepiej kiedy się ma ich MNIEJ!

Jak okiem sięgnąć, wszystkie kancelarie prawne, albo niemal wszystkie, skupiają się na katalogu usług, którym można by obdzielić 500 wyspecjalizowanych  prawników. Dzieje się tak, ponieważ prawnicy z reguły boją się, że skupiając się na jednej wąskiej gałęzi prawa nie będą mieli klientów. W wyniku tego najczęściej po prostu zajmują się niemal całym zakresem prawa cywilnego, handlowego, administracyjnego, itd.

Tymczasem internet zmienił nam rzeczywistość do tego stopnia, że łatwo możemy ściągnąć klientów z całego świata (E-marketing prawniczy – klienci na całym świecie). Nie ma więc obawy, że ich zabraknie. Pamiętajmy, że co minutę rodzi się nowy klient i co chwilę ktoś potrzebuje naszej pomocy. Problem w tym, aby do tych osób dotrzeć.

Dzięki prostemu systemowi e-marketingowemu na szczęście jest to proste. Sam, prowadząc blog prawniczy PodwojneOpodatkowanie.pl, zebrałem jak dotąd ponad 2700 osób, z których większość, to moi klienci. Tajemnica tkwi jednak w tym, aby skoncentrować się na jednej wąskiej niszy, bo dzięki takiej specjalizacji ludzie będą chętnie do nas przychodzili, widząc w nas fachowców i prosząc o realizację usługi.

Specjalizacja pozwala na wykonywanie tych samych i podobnych czynności, dzięki czemu zyskujemy czas np. na dokształcenie się, czy na inne ważne sprawy, i – co ważne – specjalizacja daje nam możliwość uczciwego żądania wyższych kwot tytułem honorariów. W rezultacie – jak wspomniała Wanda Łoskot – pracujemy mniej i przynajmniej za tyle samo!

***

Oczywiście nie musimy koniecznie specjalizować całej firmy prawniczej. Ale warto wybrać sobie niszę, która jest nam najbliższa (coś w rodzaju hobby), i pod tym hasłem stworzyć system e-marketingowy. W ten sposób największa liczba klientów to będą te osoby, których problemy prawne będą dla nas najprostrze do rozwiązania.

{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }

Dodaj komentarz

Poprzedni wpis:

Następny wpis: