Ostatnio brałem udział w bardzo ciekawym spotkaniu z prawnikami jednej z największych firm prawniczych. Rozmawialiśmy oczywiście o blogach prawniczych i e-marketingu prawniczym generalnie.
Okazało się, że najczęściej odwiedzaną podstroną ich bloga jest strona zatytułowana Redakcja, gdzie można znaleźć zdjęcia poszczególnych autorów bloga wraz z krótką notą wyrażającą elementy życiorysu.
Dlaczego właśnie ten fragment tego bloga prawniczego jest najpopularniejszy?
Dlatego, że w naturze człowieka tkwi chęć do nawiązywania relacji z człowiekiem, nie zaś z firmą.
Przecież bardzo często wraz z odejściem prawnika z firmy przenoszą się wraz z nim jej klienci. Nie dlatego, że nie mają oni zaufania do innych prawników z tej samej firmy, ale dlatego, że istnieje już relacja prawnik-klient. Relacja firma-klient NIE ISTNIEJE. Jako osoby społeczne preferujemy kontakty osobiste, zamiast kontaktów z jakimikolwiek podmiotami, dlatego interesujemy się innymi ludźmi. Jeżeli możemy się o nich dowiedzieć czegoś więcej (zdjęcie, informacje) to chętnie to czynimy.
Dlatego właśnie strona Redakcja jest najchętniej oglądaną stroną we wspomnianym blogu prawniczym.
Ale to dobrze! Ponieważ informacje o poszczególnych autorach bloga wpływają na bardziej osobisty odbiór treści tam zawartych i w efekcie budują zaufanie, co przekłada się wprost na liczbę klientów.
To jest powód, dla którego system e-marketingowy w firmie prawniczej jest tak skuteczny. Dzięki temu, że system taki odzwierciedla osobowość prawnika, klienci i potencjalni klienci chętnie nawiązują z nim relacje, i jeżeli muszą (oni sami, albo ich znajomi) skorzystać z usługi prawnika, to wtedy nikt inny nie przychodzi im do głowy tylko ten prawnik, z którym nawiązali już relację dzięki sprawnemu systemowi e-marketingowemu.
Dlatego właśnie e-marketing prawniczy jest tak skuteczny!
{ 1 komentarz… przeczytaj go poniżej albo dodaj swój }
Dlatego zawsze wole sprawe załatwić osobiście a nie przez telefon.