Właśnie wczoraj minęło pół roku, od kiedy w blogu tym dokonałem pierwszego wpisu.
Pierwszy tekst dotyczył krótkiego omówienia zmian, jakich dokonał internet w procesie prowadzenia działalności gospodarczej, a dokładniej rzecz biorąc – w marketingu. Zakończyłem go stwierdzeniem, że w świecie globalnego biznesu jest tylko jeden kierunek zmian – gwałtowny rozwój Internetu. Czy jest to prawda?
Niewątpliwie tak! Powiem więcej: postęp jest szybszy, niż nam się wydaje! Od dnia, w którym rozpocząłem realizację mojej pasji, a więc szerzenie wiedzy o e-marketingu prawniczym, mogliśmy zauważyć urodziny genialnego narzędzia, jakim jest StickyBits (wpis tutaj), a także pierwsze próby czysto biznesowego wykorzystania przez firmę Gary Vaynerchuk’a narzędzi geolokacyjnych (zobacz wpis). Także wczoraj miałem możliwość obejrzenia dzięki panu Ryszardowi Sowińskiemu filmu, pokazującego pierwsze próby technologii, która całkowicie wiąże świat realny z wirtualnym (film poniżej)!
A więc w dzisiejszym świecie jesteśmy mimowolnymi świadkami niebywałego wręcz rozwoju w sferze informatycznej. To musi, i przekłada się rzeczywiście na sposób, w jaki żyjemy i prowadzimy swoje firmy. To wpływa również na naszych klientów, do których musimy nauczyć się podchodzić z innej strony. I e-marketing jest dokładnie tą inną stroną.
Tak naprawdę nie mamy wyjścia. Decydentem jest klient. Skoro przebywa on w sieci, to w sieci musimy zacząć się z nim kontaktować.
Małe podsumowanie…
Obecnie blog e-MarketingPrawniczy zlicza dziennie kilkadziesiąt odsłon (najwięcej 7 maja 2010 roku: 79 odsłon). Ta liczba stale rośnie, mniej więcej o około 400 odsłon miesięcznie. Wzrost oglądalności tego bloga świadczy dodatkowo o tym, jak skuteczny jest prawidłowo wdrożony system e-marketingowy (chociaż w tym przypadku nie można jeszcze mówić o systemie, a przynajmniej nie w takim stopniu, jak dotyczy to systemu e-marketingowego mojego bloga PodwojneOpodatkowanie.pl).
Wzrost oglądalności od 3 grudnia 2009 do 3 czerwca 2010:
Oglądając te statystyki trzeba mieć świadomość, że blog e-MarketingPrawniczy.pl rozwija się samodzielnie. Oznacza to, że nie ma on własnego systemu promocji. W „normalnej” sytuacji taka promocja zdecydowanie przyczyniłaby się do znacznie lepszych rezultatów, a przecież ilość odwiedzin równa się proporcjonalnie ilości klientów.
Przez pół roku napisałem w niniejszym blogu 139 artykułów, z czego najpopularniejszym jest Specjalizacja Kancelarii Prawnej, czyli jak pracować mniej z większym zyskiem. Zliczył on 273 odsłony od 7 stycznia 2010 roku.
Liczba komentarzy: 124 – co nie jest najgorzej zważywszy na tematykę bloga.
Dzięki blogowi zyskałem wiele nowych kontaktów, wśród których są i klienci, i osoby, które zdecydowanie pomagają mi promować moją wiedzę (np. Marcin Wystrychowski, właściciel firmy BIGFour, oraz pan Ryszard Sowiński, twórca bardzo popularnego bloga dotyczącego marketingu prawniczego Nowoczesna Kancelaria.pl).
Wśród klientów znaleźć można największe topowe kancelarie, jak również średnie firmy prawnicze.
Dlaczego o tym piszę? Bo chcę pokazać tobie, że e-marketing prawniczy to nie jest jakiś bubel. To bardzo skuteczne narzędzie promocji. BARDZO! Skoro ja, w ciągu pół roku pisania bloga (TYLKO pisania bloga), mogłem zgromadzić od ZERA wokół siebie klientów, to ty możesz zrobić dokładnie to samo. A jeżeli do tego podeprzesz swojego bloga systemem e-marketingowym, to efekty będziesz miał znacznie lepsze od moich! To są fakty!
Kończąc, zastanawiam się, co przyniesie kolejne pół roku… Zobaczymy!
***
Zobacz najnowszą technologię. Najpierw wizualizacja przyszłości, a potem niewiarygodne fakty:
[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=HvA9lA7_5FE&feature=player_embedded]
[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=YrtANPtnhyg]
{ 1 komentarz… przeczytaj go poniżej albo dodaj swój }
Wszystkiego najlepszego – choć spóźnione o 5 lat. Cieszę się, że Pan nie przestał pisać i rozwijać firmy.