Jak zacieśnić więź z klientem

przez dnia 17 grudnia, 2009

Parę dni temu pisałem o potrzebie stworzenia głębszej relacji z klientami, również z tymi potencjalnymi (W czym tkwi potęga e-marketingu prawniczego). Zacieśnienie więzi z ludźmi jest ważne także dla prawników, gdyż klient – przyjaciel (obecny albo przyszły), którego pozyskamy, nie tylko będzie stale korzystał z naszej pomocy, ale również przyprowadzi firmie innych klientów. Ową głęboką relację można łatwo stworzyć dzięki narzędziom e-marketingowym i odrobiny wiedzy.

Jak zatem zacieśnić więź z drugą osobą za pomocą sieci? Dokładnie tak samo, jak w rzeczywistości: należy wypowiedzieć się na jakiś temat, a potem posłuchać tego, co ta osoba ma do powiedzenia, i ewentualnie odpowiedzieć jej. Wydaje się proste? Bo takie jest w istocie!

Z mojej praktyki.

Oprócz bloga dotyczącego opodatkowania dochodów zagranicznych (który jest moją podstawową maszyną do zarabiania pieniędzy) prowadzę bloga prywatnego – RafalChmielewski.com Zamieszczam tam artykuły na różnorakie tematy w zależności od tego, co uznam za ważne w danym momencie. Z reguły są to moje opinie i uwagi o życiu i sukcesie w sensie generalnym. Opisuję tam również moje przygody żeglarskie (hobby), wskazuję osoby, które miały wpływ na moje życie, poruszam często zagadnienia kontrowersyjne. To wszystko powoduje, że jestem lepiej rozumiany przez moich klientów, a także poznając mnie lepiej, zaczynają oni czuć do mojej osoby sympatię (faktycznie jest tak, że bardzo SZANUJĘ swoich blogowych gości i nie tylko). W efekcie przywiązują się do mnie nawet, jeżeli nie zgadzają się z moimi poglądami.

W ten sposób buduję sobie społeczność (ważne słowo!), która skupiona wokół mojego bloga PodwojneOpodatkowanie.pl jest i będzie skłonna do regularnego kupowania moich usług.

{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }

Dodaj komentarz

Poprzedni wpis:

Następny wpis: