Jakiś czas temu pisałem o tym, że niebawem studenci studiów prawniczych będą zakładali własne systemy e-marketingowe (chociażby tylko blogi), gdyż to pozwoli im na łatwiejsze zdobycie upragnionej pracy, albo ułatwi start z własnym biznesem prawniczym (Bardzo pozytywne skutki e-marketingu studentów prawa).
Powód? System e-marketingowy sprawi, że kończąc studia będą mieli WŁASNYCH klientów, którzy podążą za nimi, gdziekolwiek przyjdzie im pracować.
Kiedyś też wspomniałem, że blogi prawnicze będą już za rok jednym z głównych elementów informacyjnych o kandydacie do pracy i będą stawiane w CV, jako dowód swojej wiedzy i doświadczenia (o tym, że studenci studiów prawniczych w USA już blogują, pisałem tutaj).
Dziś natomiast dowiedziałem się o nowo powstałej za oceanem firmie, która pomaga studentom prawa w zaistnieniu w sieci i w zbudowaniu własnej marki dzięki zastosowaniu narzędzi e-marketingowych: bloga, Twitter’a, Facebook’a, itd. Firma nosi nazwę Brand-Yourself.
***
W mojej opinii niebawem będziemy świadkami rozkwitu blogów prawniczych prowadzonych przez studentów. Blogowanie samo w sobie jest łatwe, przyjemne i nie zabiera zbyt wiele czasu (oczywiście, jeżeli ktoś wie, jak to robić), a przy tym korzyści wynikające z prezencji w sieci są wymierne.
{ 3 komentarze… przeczytaj je poniżej albo dodaj swój }
Pański tekst o blogach studentów prawa znalazłem na jednym z forów internetowych. Sam prowadzę swój blog janus.info.pl od początku kwietnia i dopiero teraz dotarłem na tę stronę.
Przyznam, że nie patrzyłem dotychczas na prowadzenie własnego bloga w kontekście przyszłej kariery zawodowej, a jeśli nawet trochę o tym myślałem, to nie sądziłem, że moje działania wpisują się w jakąś ogólną tendencję. Miło widzieć, że robi się coś, co potencjalnie ma sens.
Od dziś mam Pańską stronę w RSS-ach i liczę na dalsze wzmianki na temat prawniczej blogosfery oraz innych ciekawych newsów i opinii na podobne tematy.
Pozdrawiam serdecznie,
Adrian [aidy] Janus
Witam Panie Adrianie!
Dziękuję za komentarz! Powiem tak… każdy student prawa może założyć sobie blog na darmowym Wordpressie i zacząć gromadzić wokół siebie grupę osób zainteresowanych tematem, który on porusza. Podstawą sukcesu jest jednak to, że blog taki powinien być (a) wyspecjalizowany na jednej wąskiej dziedzinie oraz (b) merytoryczny, tj. pozbawiony wpisów typu: dziś bym wypił piwo, zamiast się uczyć logiki :))
W takiej sytuacji po 5 latach studiów i 3 latach aplikacji dzięki prostemu systemowi e-marketingowemu można zgromadzić wokół siebie kilka tysięcy osób – przyszłych klientów.
Wiem, o czym mówię, gdyż sam to zrobiłem za pomocą pewnego bloga http://www.abolicja.wordpress.com/.
Dlatego szczerze polecam takie rozwiązanie!
Pozdrawiam,
Rafał
PS.: Już w trakcie studiów można zarabiać w ten sposób jakieś tam pieniądze, jednak nie wspominam o tym, ponieważ to nie jest temat tego bloga, ale takie możliwości są 🙂
R.
Będę pisał artykuł dla portalu studentów prawa i aplikantów e-Katedra.pl (LexisNexis). Więcej tutaj >>
Zapraszam!
Rafał