Zawód niedalekiej przyszłości

przez Rafał Chmielewski dnia 11 maja, 2011

Jaki jest zawód, dobrze płatny zawód, niedalekiej przyszłości?

Social Media for Law Firm Manager

Dlaczego?

Sfera social media jest odzwierciedleniem naszego świata rzeczywistego. Aby skutecznie pozyskiwać klientów w sieci, należy działać w niej tak samo, jak w świecie realnym. To ogromna zaleta zjawiska social media w naszej branży, całkowicie niedostępna dla firm, które oferują dobra zbywalne.

Szybko dojdziemy do stanu, w którym jako prawnicy będziemy pozyskiwali klientów wyłącznie w ten sposób, czyli poprzez sieć i kontakty w niej. Będziemy przebywali z naszymi pot. klientami i klientami w różnych miejscach sieci, tak samo, jak robimy to w realu.

Dziś, aby skutecznie i w sposób zorganizowany „angażować” tych klientów, dobrze jest posiadać kogoś, kto tymi kontaktami zarządza: sekretarkę, asystenta, itp. Tyle, że tych kontaktów nie jest jeszcze aż tak wiele w przeciwieństwie do tego, co może nam zaoferować sieć. Tutaj mamy cały wachlarz.

I dobrze, jeżeli taka osoba zarządzająca sferą social media w kancelarii, będzie posiadała wykształcenie prawnicze, aby mieć jako takie rozeznanie w meritum takiej, czy innej dyskusji w sieci. Innymi słowy, aby wiedziała czy, kiedy  i komu zwracać głowę.

Nie wspominam już o umiejętnościach technicznych, takich jak: technologia prowadzenia bloga, analiza danych statystycznych, proste kodowanie w HTMLu  i praca na serwerze.

Co o tym sądzisz?

{ 5 komentarze… przeczytaj je poniżej albo dodaj swój }

Liwiusz 12 maja, 2011 o 7:04 am

Jak nic, nadajesz się Rafale na to stanowisko w 100% 😉

A dlaczego skróciłeś potencjalnych do pot., tego nie wiem 🙂

Odpowiedz

Rafał Chmielewski 12 maja, 2011 o 8:55 am

He, he, he …. Może i tak, ale cechy mojego charakteru wykluczają objęcie takowego stanowiska 🙂

Pozdrawiam Liwiuszu i miłego dnia!
RCH+

Odpowiedz

Karol Sienkiewicz 12 maja, 2011 o 7:22 am

Hm, ciągle mam wątpliwości, czy rzeczywiście „szybko dojdziemy do stanu, w którym jako prawnicy będziemy pozyskiwali klientów wyłącznie w ten sposób”.

Pamiętam jak pojawił się mBank – tylko internetowy. I mi to wystarcza. Ale klientom banku już nie. I musieli otwierać mKioski. Taki mini oddziały.

Działalność prawników w sieci ma dwa aspekty: chęci prawników (i nad tym pracujesz) oraz chęci potencjalnych klientów (nad tym nie da się łatwo pracować). I social media manager niewiele tu zmieni…

Odpowiedz

Rafał Chmielewski 12 maja, 2011 o 9:08 am

Jasne, to tylko gdybania i wróżenie z fusów 🙂

Wczoraj kupiłem se Susskinda w końcu, bo uznałem, że każdy to czytał tylko nie ja, a powinienem dla własnego „bezpieczeństwa”. I on pisze, że jego pierwsza książka zawierała prognozy do roku 2016.

I co?

Rzeczywistość przekroczyła jego oczekiwania (nie mówiąc już o naszych). Już teraz znaleźliśmy się dalej, aniżeli przewidywania Susskinda na rok 2016.

Powiem więcej, obecna jego książka (The End of Lawyers), choć pisana w 2008 roku również powoli już trąci myszką.

Jaki wniosek z tego można wyciągnąć?

Na pewno kilka. Ale jeden jest taki, że trudno jest prognozować przyszłość jeżeli chodzi o rozwój naszej cywilizacji. On jest szalony „a my wciąż się nie dziwimy”, jakby to było normalne. Owe trudności w przepowiadaniu przyszłości zapewne biorą się stąd, że dokonując oceny tego, co ma być, opieramy się na tym co było, na przeszłym doświadczeniu. I dlatego trudno nam zobaczyć to, co dopiero będzie.

Ja sam widzę duży postęp od dnia, w którym powstał ten blog (niemal 1,5 roku). Już nic mnie nie zdziwi. Także to, że klientów będziemy poszukiwać wyłącznie przez Internet.

Panie Karolu dziękuję za komentarz!
Rafał

Odpowiedz

Liwiusz 12 maja, 2011 o 9:21 am

To tak jak z kreowaniem wyobrażenia o dalekim świecie – zwykle ludzie uczą się przykładowo o państwach czerpiąc informacje sprzed 50 lat. I stąd potem poglądy, iż USA to kapitalizm i wolność, a w Chinach to jest komunizm 🙂

Ludzie faktycznie więcej czasu spędzają w sieci, i już nie chodzi o nas (jako że my spaczeni nałogowcy jesteśmy 😉 ) ale o tak zwanego szarego człowieka, co widać choćby w ogromnym wzroście handlu internetowego. Nie widzę powodu, aby w przypadku usług prawnych miało być inaczej.

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Poprzedni wpis:

Następny wpis: