Content Marketing w branży prawniczej

przez Rafał Chmielewski dnia 5 września, 2015

Na temat istoty marketingu opartego na treści toczę spory z moim przyjacielem Igorem Bielobradkiem, autorem bloga Marketing B2B. W zasadzie nie są to spory, a jedynie inne spojrzenie na ten sam problem, wynikające z innych doświadczeń. Jego z perspektywy globalnej korporacji; moje – z punktu widzenia małej, czy średniej kancelarii prawnej.

Bez względu jednak na powyższe zgadzamy się w jednym: content marketing to najskuteczniejsza i najefektywniejsza forma promocji.

*****

Zapewne wiesz, czym jest tego rodzaju marketing. Jeśli nie, to wyjaśnię pokrótce: to promocja przedsiębiorstwa, której istotą jest pokazanie swojej wiedzy, doświadczenia, istoty produktu, czy usługi. To nie jest marketing w stylu: KUP TERAZ ode mnie, ale bardziej: ZOBACZ, jak mogę Ci pomóc.

Tego rodzaju marketing i promocja idealnie wpasowuje się w działalność kancelarii prawnej. Jest to jednocześnie najtańsza i najskuteczniejsza forma marketingu kancelarii, gdzie przedmiot promocji (treść) jest tym samym, co produkt (treść). Gdzie właściciel przedmiotu promocji (autor bloga na przykład) jest z reguły tym samym podmiotem, który finalnie świadczy usługę.

W końcu też kontent marketing idealnie odpowiada na potrzeby potencjalnych klientów, bowiem na nich, na tych potrzebach, po prostu się skupia. Co więcej, świetnie nadaje się do promocji, gdyż operuje treścią, która – za pomocą wyszukiwarek głównie – niesie go na cały świat.

*****

W mojej opinii sytuacja jest taka, że wciąż kancelarie prawne nie do końca sobie zdają sprawę z możliwości mariażu marketingu opartego na treści, a możliwościami, jakie daje Internet. Prasa papierowa odchodzi powoli do lamusa, a wraz z nią drogi marketing. Przychodzi natomiast globalna wioska z tanią dystrybucją treści. 

*****

W web.lex wprowadzamy niebawem nową usługę (Lex.Content). Właśnie skupioną na kontent marketingu. Zatem oprócz blogów prawniczych, które wciąż produkujemy i wspieramy, będzie też inteligentny content marketing.

Oczywiście wszystkiego dowiesz się w odpowiednim czasie 🙂

Tymczasem gorąco Cię pozdrawiam!

Rafał

Zrzut ekranu 2015-09-05 o 23.43.29

{ 5 komentarze… przeczytaj je poniżej albo dodaj swój }

B2B Marketing (Igor Bielobradek) 7 września, 2015 o 11:39 am

Rafale, dziękuję i za ciepłe słowa (raz jeszcze!) i czekam z wypiekami na twarzy na dalsze informacje o „Lex.Content”!
Pozdrowienia!
Igor

Odpowiedz

Rafał Chmielewski 7 września, 2015 o 12:10 pm

Igorze, to ja dziękuję! 🙂

Rafał

Odpowiedz

Daniel Anweiler | Odszkodowania za błędy medyczne 9 września, 2015 o 5:20 pm

Może być fajne, czekam na szczegóły.

Odpowiedz

Rafał Chmielewski 9 września, 2015 o 9:18 pm

Panie Danielu, Pan dowie się pierwszy 🙂

Odpowiedz

Daniel Anweiler | Odszkodowania za błędymedyczne 10 września, 2015 o 10:18 am

Czekam zatem niecierpliwie 😎

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Poprzedni wpis:

Następny wpis: