Na jednym z forów GoldenLine (Marketing Usług Prawniczych) przeczytałem wpis, iż dyrektorzy dużych korporacji przeglądają rankingi Rzeczpospolitej, jeżeli potrzebują usługi kancelarii prawnej. Czy faktycznie tak jest?
Powiem szczerze, że nie wiem.
Jednak znacznie łatwiej jest wyGooglować wyspecjalizowanego prawnika, czy kancelarię, aniżeli analizować dane z rankingów. Powiem więcej, znacznie łatwiej jest zadzwonić do kolegi i zapytać, jaką kancelarię on by polecił.
W każdym razie uważam szukanie radcy prawnego, czy doradcy podatkowego, w Rzeczpospolitej za totalną stratę czasu. Jeżeli taki dyrektor jeszcze nie Googluje stosownej kancelarii, czy prawnika (chociaż w to wątpię), to zapewne jutro już będzie to robił on sam, albo jego sekretarka.
Pojawia się więc pytanie: jak strona kancelarii może zaistnieć w sieci tak, aby ją można było odnaleźć w wynikach wyszukiwania Google? Odpowiedź jest jedna: blog. Tylko prowadzenie bloga prawniczego może skutecznie ukazać kancelarię na czele wyników wyszukiwania. Blog, prawidłowo prowadzony, sam z siebie jest wysoko pozycjonowany przez wyszukiwarki (o czym już pisałem na tej stronie). I tyle!
Znam to z własnej praktyki!
{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }
{ 2 trackbacki }