Jeszcze teraz, choć to się już niebawem zmieni, publikowanie w prasie krajowej jest jedną z najlepszych form reklamy dla prawników. Sam pisałem noty prasowe w zakresie prawa podatkowego pracując jeszcze w KPMG. Ten sposób marketingu odchodzi już jednak do lamusa, gdyż właśnie wchodzą w życie nowe narzędzia marketingowe, znacznie bardziej skuteczne, o których piszę w tym blogu.
Ale póki co większość prawników i doradców podatkowych wciąż chętnie widziałaby swoje artykuły w prasie, jako sposób na reklamę ich działalności.
W jaki sposób można więc pozyskać kontakt do gazety i postarać się o publikację własnego materiału?
Hmmm… to nie jest trudne!
Trudniejsze jest to, aby to gazeta zwracała się z prośbą o napisanie opinii! Jak tego można dokonać?
Oto moja dzisiejsza wiadomość w skrzynce e-mail z Dziennika Gazety Prawnej:
Witam panie Rafale,
Czy nie napisalby mi pan opinii na srode na 3500 znakow nt. na co uwazac rozliczajac w polskim PIT zagraniczne dochody, aby nie popelnic bledu Bedzie opublikowana w ramce ze zdjeciem Pozdrawiam i czekam na informacje czy moge liczyc na taka opinie.
*** **********
DGP
(Zakleiłem imię i nazwisko, gdyż być może pani redaktor nie życzyłaby sobie ich ujawniania)
Jak to się dzieje, że ja, nie będąc zawodowym doradcą podatkowym, nie tylko publikuję swobodnie z gazecie, z której dla własnej reklamy korzystają firmy typu KPMG, ale to największy dziennik o tematyce prawnej w Polsce zwraca się do mnie z prośbą o wyrażenie własnej opinii?
Odpowiedź jest jedna: to blog.
Dzięki blogowi (PodwojneOpodatkowanie.pl) jestem uważany za eksperta, który ma coś do powiedzenia. To dzięki blogowi wiem, jakie są aktualnie ważkie tematy podatkowe, z którymi podatnicy mają problemy, i które są chętnie „brane” przez redaktorów. To dzięki blogowi jestem traktowany, jak autorytet nie tylko wśród jego czytelników, ale również w środowisku prawniczym i przez prasę.
Ty też możesz to zrobić! Warunek jest jeden: musisz zdać sobie sprawę z tego, że era zamkniętej w biurze i książkach wiedzy się już skończyła. Musisz wyjść do swoich klientów i pokazać co masz do zaoferowania. A „wyjdziesz” dzięki blogowi i innym narzędziom e-marketingowym, o których tutaj piszę.
Najśmieszniejsze jest to, że cały ten e-marketing jest nie tylko łatwy, ale i darmowy, a przy tym nieprawdopodobnie skuteczny!
{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }
{ 1 trackback }