Dorota Hułobiec o blogach prawniczych

przez dnia 30 marca, 2010

Zupełnie przypadkiem natknąłem się wczoraj na tekst z Monitora Prawniczego, będący relacją, a w zasadzie zapewne wycinkiem wykładu, jaki na seminarium Czy liberalizacja zasad etyki radców prawnych przyczyni się do poszerzenia rynku usług prawnych? wygłosiła pani Dorota Hołubiec (jedna z czołowych postaci w Polsce, zajmujących się marketingiem prawniczym).

Materiał bardzo ciekawy i jeszcze w dużym stopniu aktualny, chociaż jego publikacja przypadła na rok 2007.

W końcowej części swojego przemówienia pani Dorota Hołubiec powiedziała:

Warto w tym miejscu zwrócić uwagę na stosunkowo mało wykorzystywane w Polsce narzędzie, jakim jest blog. Najnowsze trendy marketingu na świecie wskazują na coraz większe odejście kancelarii od reklam w bazach takich jak „Yellow Pages”, a zastępowanie ich blogami, które dają możliwość poznania doświadczenia prawnika i jego dotychczasowych publikacji.

Przypomnę, że to był rok 2007. Do tej pory niewiele się zmieniło w przedmiocie blogowania przez polskich prawników. Natomiast w międzyczasie świat e-marketingu zrobił kolejny DUŻY krok: zmaterializowała się bowiem (o ile w ogóle możemy tutaj poruszać się w kategoriach materializacji w sieci) idea e-marketingu społecznościowego (oraz influencyjnego – brzydka nazwa, ale inna mi do głowy nie przychodzi), którego blogi prawnicze mogą być i są częścią. Dodatkowo, powstała cała masa narzędzi e-marketingowych, a te, które już istniały, zostały unowocześnione. Więcej też wiemy dzisiaj o zachowaniach użytkowników Internetu (a więc o klientach), aniżeli przed trzema laty.

W mojej opinii, teraz jest właśnie moment, kiedy blogi prawnicze zaczną powstawać i rozwijać się, a narzędzia e-marketingu prawniczego będą wreszcie prawidłowo i skutecznie wykorzystywane nie tylko do pozyskania klienta, ale również opieki nad nim.

{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }

Dodaj komentarz

Poprzedni wpis:

Następny wpis: