Cały świat usług prawniczych (oczywiście nie tylko) za kilka lat zamknie się w sieci. Już teraz klienci poszukują i zatrudniają prawników w Internecie (dotyczy to i „małych” i „dużych” klientów; vide poniżej sprawa Burger King) i raczej nie zanosi się na zmianę tego kierunku.
Domyślam się, że wiele osób powie, że to nie prawda, iż klienci poszukują prawników za pomocą Google. Ok, ale jednak duża ich grupa szuka w sieci rozwiązania własnych problemów prawnych i to jest moment, kiedy jednocześnie „wyGooglowują” sobie kancelarie. Dzięki temu kontaktują się z wybranymi prawnikami i nawiązują stosunki, albo nie.
Świadomość tej zmiany w zakresie źródła pozyskiwania klienteli, jakim jest Internet, rośnie. Aby się o tym przekonać wystarczy wpisać w pole wyszukiwania Google frazę kancelaria prawna a okaże się, że na dzień 25 maja 2010 roku aż 11 firm prawniczych wykupiło sobie reklamy kontekstowe Google AdWords. Jeżeli weźmiemy pod uwagę frazę kancelaria podatkowa, to tutaj z płatnych reklam korzysta już 7 takich firm. Wynika z tego, że te reklamujące się kancelarie mają świadomość tego, że klienci są w sieci, i że w ten sposób mogą ich zdobyć (pomijam fakt, że tego typu reklama jest nieefektywna, ale jednak obrazuje to doskonale trend, jaki obecnie rodzi się wśród prawników tyle, że nie wiedzą oni jeszcze, jak z niego prawidłowo korzystać).
O co chodziło z Burger Kingiem? Otóż … może zacytuję:
Dayton relates a story about how the General Counsel of Burger King was surprised with a class-action lawsuit for violating an anti-trust rule she didn’t know existed. So what did she do? She Googled it. And she found an attorney’s thought-leadership piece that spoke to her exact problems. So she hired the guy.
A zatem adwokat został wynajęty tylko dlatego, że w sieci mówił o takim samym problemie, który dotknął Burger Kinga, czyli w oczach tej firmy miał odpowiednie doświadczenie. Wszystko działo się dzięki wyszukiwarce Google.
Widać więc jak na dłoni, że pierwsze oznaki wchodzenia marketingu prawniczego do sieci są faktem. Nie tylko w USA, ale także i tutaj, w centrum Europy. W tej sytuacji każda firma i każdy prawnik powinien zastanowić się, czy już teraz nie zająć sobie miejsca w Internecie. Potem może być już za późno (podobnie jak za późno jest z ciekawymi domenami).
{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }