Nowoczesne zarządzanie i #weblexMeeting

przez Rafał Chmielewski dnia 26 lutego, 2015

Zanim zacznę o co mi chodzi, krotka informacja: szczerze Ci radzę, przyjrzyj się platformie Instagram. W ciągu najbliższych dwóch lat jej znaczenie dla marketingu prawniczego będzie rosło.

A teraz do rzeczy…

W zeszłą sobotę byłem na szkoleniu z nowoczesnego zarządzania zespołem. Niezwykła do rzecz. Dlaczego warto być w tym mistrzem? Bo NIE masz szansy rozwinąć swojej kancelarii (czy oczywiście każdej innej firmy), bez kompetentnego zespołu.

Dzisiejszy model zarządzania firmą się wypala. Widać to na każdym kroku. Przyczyną wypalenia są zmiany społeczne wywołane z jednej strony nowoczesnymi technologiami, a z drugiej spadkiem zaufania do przedsiębiorstw. Dzisiejsza młodzież nie wierzy w misje firm i górnolotne stwierdzenia. A jeśli ktoś w to wierzy, to szybko się przekonuje, że jest to po prostu ściema.

Tymczasem można wybrać inną drogę. A nawet trzeba to zrobić. To nie jest droga dziewicza, na której jeszcze nie wiadomo, co nas czeka. Szlak został już przetarty i jest się na czym wzorować i od kogo się uczyć.

Tym kimś jest Paweł Królak. Paweł jest doskonałym przykładem przedsiębiorcy, który zbudował swoją firmę w oparciu o nowoczesne (chociaż nowoczesne to one wcale nie są) zasady zarządzania. Firma ta jest obecnie liderem w swojej branży. I stale się rozwija.

Mało tego, założył on też przed rokiem firmę konsultingowo-szkoleniową (Coraz Lepsza Firma), która także dynamicznie się rozwija w dość zapchanym już rynku doradztwa biznesowego.

Sobotnie szkolenie prowadził właśnie Paweł. A nowoczesną, a ja bym powiedział raczej, że szerzej nieznaną metodą zarządzania, którą pokazywał, jest TQM, czyli Total Quality Management. 

Dlaczego korzystam z wiedzy i doświadczenia Pawła? Odpowiedź jest prosta: bo nie jest on teoretykiem, jakich obecnie wielu. Nie przekazuje wiedzy na bazie rozwoju własnej firmy szkoleniowej. Paweł jest biznesmenem, a przy okazji pomaga przedsiębiorcom i ma do tego talent. To jest człowiek, który naprawdę zmienia świat na lepsze, albo – jak mówi – dodaje wartości do biznesu.

Czy zasady TQM można wprowadzić w działalność kancelarii prawnej? Na pewno tak. Być może nawet byłoby to prostsze, niż w firmie produkcyjnej.

Piszę o tym jeszcze z jednego powodu…

Każdy zespół, zanim się nim stanie, musi zostać stworzony. Proces tworzenia zaczyna się od zatrudnienia pracownika. Niewłaściwe zatrudnienie nie tylko doprowadzi Cię do straty czasu i pieniędzy, ale na pewno też nie doprowadzi do zbudowania zespołu marzeń. Ze źle zatrudnionymi pracownikami, nie rozwiniesz swojej kancelarii.

Z tego powodu zbudowanie zespołu, który pomoże Ci się rozwijać, pomoże Ci stać się liderem w Twoim biznesie, jest absolutną podstawą. Wiedzą, doświadczeniem i kompetencjami, które musisz posiadać, jako właściciel.

Paweł Królak ma bardzo bogate doświadczenie w procesie zatrudniania odpowiednich pracowników na odpowiednie stanowiska. Dlatego zaprosiłem Pawła na kolejny web.lex meeting (więcej o idei web.lex meetingu tutaj>>), który jak co roku odbędzie się w maju.

Przez całą majową sobotę będziemy mieli okazję poznawać sposoby, procedury, etapy procesu zatrudniania pracowników do kancelarii. Będziemy mieli możliwość debatowania nad tym, jak te schematy przenieść na grunt biznesu prawniczego.

Majowy web.lex meeting zapowiada się bardzo interesująco, a o samym zatrudnianiu będę tutaj pisał jeszcze nie raz, nie dwa 🙂

=============

Z Pawłem po sobotnim szkoleniu:

Z Pawłem Królakiem

{ 11 komentarze… przeczytaj je poniżej albo dodaj swój }

Katarzyna Solga 27 lutego, 2015 o 2:24 pm

Już nie mogę się doczekać :-). Brałam kiedyś udział we wdrożeniu koncepcji Lean Manufacturing i to też nie w firmie produkcyjnej, a usługowej. Było interesująco. Tym bardziej jestem ciekawa co Paweł Królak nam zaproponuje.

Odpowiedz

Rafał Chmielewski 27 lutego, 2015 o 2:31 pm

Dzięki Kasiu!

🙂

Odpowiedz

Tarczyńska Anna 28 lutego, 2015 o 9:03 am

Kasia, ale fajnego bloga uruchomiłaś ! Gratuluję 🙂

Odpowiedz

Rafał Chmielewski 28 lutego, 2015 o 11:14 pm

Tak jest! 🙂

Widać, że idea blogowania się szerzy 🙂

Odpowiedz

Agnieszka Swaczyna 1 marca, 2015 o 9:22 am

Rafał, czytasz w moich myślach i odpowiadasz na zapotrzebowanie :-). Czekam na majowe spotkanie z utęsknieniem.

Odpowiedz

Rafał Chmielewski 1 marca, 2015 o 5:00 pm

Dzięki Agnieszko!

Zostały 3 miesiące 🙂

Ja też czekam z niecierpliwością 🙂
Rafał

Odpowiedz

Katarzyna Solga 2 marca, 2015 o 11:24 am

Aniu, dziękuję i zapraszam na bloga.
Agnieszko, ja też czekam z niecierpliwością na to szkolenie i na spotkanie z Wami. Jestem zdecydowanie za jakimś afterkiem.

Odpowiedz

Barbara 3 marca, 2015 o 8:16 am

Dzień dobry! Trafiłam dzisiaj na tego bloga całkiem przypadkiem, jednak widzę tu wiele ciekawych inicjatyw, więc na pewno zostanę na dłużej. Co prawda nie jestem prawniczką, jednak widzę, że mogę znaleźć tu sporo cennych informacji. Pozdrawiam serdecznie!

Odpowiedz

Rafał Chmielewski 3 marca, 2015 o 9:37 am

Dzień dobry Pani! Tak, proszę zaglądać 🙂

Na pewno wiele z informacji, które są tutaj, w blogu, czy też w Biuletynie, przydadzą się w promocji biura rachunkowego. Wydaje mi się, że biura rachunkowe mogłyby promować się w bardziej wyrafinowany sposób, niż obecnie.

Serdeczności ślę!

Odpowiedz

Agnieszka Swaczyna 7 marca, 2015 o 2:40 pm

Kasiu, postaram się tym razem tak to zaplanować, żeby zostać na afterek 🙂

Odpowiedz

Rafał Chmielewski 9 marca, 2015 o 10:08 pm

Koniecznie, koniecznie 🙂

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Poprzedni wpis:

Następny wpis: