Najlepsze strony kancelarii prawnych

przez Rafal Chmielewski dnia 7 kwietnia, 2010

W zeszłym roku prezes Krajowej Rady Radców Prawnych ogłosił konkurs na najlepszą stronę kancelarii prawnej. Z pośród 60 zgłoszonych prezentacji wyłoniono 3 najlepsze, zdaniem jury, strony.

Ok. Wejdźmy w polemikę… (ale najpierw wyjaśnię, by nie było wątpliwości co do tego, że jestem zafiksowany wyłącznie na blogach, że w mojej opinii każda firma prawnicza powinna posiadać własną stronę internetową – e-wizytówkę).

Zatem do rzeczy…

Na stronie KIRP napisano:

Dziś ponad 90 proc. przedsiębiorców posiada dostęp do internetu zaś 60 proc. używa go w działalności gospodarczej. Rozpisując konkurs na najlepszą stronę internetową kancelarii prawnej chcieliśmy przekonać się, jak środowisko radców prawnych korzysta z nowoczesnych form komunikowania się . Celem konkursu, który będzie kontynuowany, było także zachęcenie radców prawnych do szerszego stosowania nowoczesnych technologii.

Co do liczby przedsiębiorców, użytkujących na bieżąco internet, nie mam zdania. Prawdopodobnie jest tak, jak napisano.

Dalej: … chcieliśmy przekonać się, jak środowisko radców prawnych korzysta z nowoczesnych form komunikowania się. Rodzi się tutaj pytanie, czy posiadanie strony internetowej jest przedmiotem nowoczesnej formy komunikacji? W mojej opinii, jest to forma komunikacji, jednak co najwyżej zaawansowana, ale nie nowoczesna. Dlaczego? Pamiętajmy, że poruszamy się w świecie informatyki, gdzie okres 10 lat, to już zamierzchła przeszłość. Wyszukiwarka Google powstała dopiero 12 lat temu a jeden z pierwszych serwerów tej firmy stoi już dziś w muzeum. A więc posiadanie strony internetowej mogło być wyrazem nowoczesności, ale 5 czy 10 lat temu – z pewnością nie w drugiej dekadzie XXI wieku.

Co więc może być tym „wyrazem nowoczesności”, albo – cytując słowa ze strony KIRP – nowoczesną formą komunikowania się? Na pewno korzystanie przez prawników z dzisiejszych narzędzi służących interakcjom z potencjalnymi i faktycznymi klientami. Są tutaj zawarte przede wszystkim zdobycze  Web 2.0, a więc technologii dającej wpływ na zawartość poszczególnych stron internetowych osobom z zewnątrz i umożliwiającej szybki przepływ informacji pomiędzy nimi (blogi, inteligentne autorespondery, serwisy społecznościowe, techniki SEO, synchronizacja zawartości internetu z telefonią komórkową, ostatnia nowość – StickyBits, itd.). Nowoczesnym nazwałbym system e-marketingowy w kancelarii prawnej, angażujący przynajmniej niektóre z tych narzędzi.

Dalej, na stronie KIRP czytamy: Celem konkursu, który będzie kontynuowany, było zachęcenie radców prawnych do szerszego stosowania nowoczesnych technologii. Jak powyżej z tym, że celem tego konkursu może i było zachęcenie do stosowania nowoczesnych technologii, ale jednak cel ten nie został spełniony, gdyż nowoczesnych technologii nie można się doszukać w stronach internetowych.

Konkurs będzie kontynuowany, jak się możemy doczytać, a więc miejmy nadzieję, że nowe jego odsłony ukażą progres w tym zakresie.

Następnie, na interesującej nas stronie, możemy zapoznać się z wyborem dokonanym przez szacowne jury. Pierwsze trzy miejsca przyznano:

Kancelarii Bukowski & Wspólnicy – 1 miejsce

Kancelarii Domański i Wspólnicy – 2 miejsce

Kancelarii Olga Bieguńska Radca Prawny – 3 miejsce

Analiza wyróżnionych stron jest również bardzo ciekawa, ale o tym za jakiś czas.

Zrzut ekranu 2016-06-23 o 12.02.31

{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }

Dodaj komentarz

Poprzedni wpis:

Następny wpis: