Koniec miesiąca, a zatem czas na małe podsumowanie i statystyki niniejszego bloga.
Pomimo tego, że właśnie mamy środek sezonu urlopowego, to jednak prawnicy nie odpoczywają. Widać to po wzroście odsłon bloga (uprzednio byłem niemal pewien, że w lipcu blog ten zaliczy spadek popularności, ale jednak się myliłem, i to bardzo). Okazuje się, że lipiec był miesiącem znaczącego ruchu w blogu.
Statystyki:
Na wykresie wyraźnie widać wzrost liczby odsłon w lipcu… aż o 404 odsłony. To bardzo dobrze!
Jakie artykuły cieszyły się wówczas największą popularnością?
Jakie mamy polskie blogi prawnicze – 82 odsłony
O (nie)skuteczności AdWords w branży prawniczej – 46 odsłon
Dorota Hołubiec – „Zarządzanie Kancelarią Prawną” – 43 odsłony
Najlepsze strony kancelarii prawnych – 33 odsłony
Blog prawniczy pracownika kancelarii – 30 odsłon
Dlaczego blog e-Marketing Prawniczy notuje taką zwyżkę?
Przede wszystkim dlatego, że coraz lepiej się pozycjonuje. Nie tylko w Google, ale również w świadomości osób odwiedzających, którzy widząc sporą ilość artykułów i dużą częstotliwość nabierają przekonania, że jego autor poważnie podchodzi do tematu e-marketingu usług prawniczych. Ilość odwiedzin oczywiście przekłada się na ilość klientów.
Wspomniane powyżej reguły dotyczą zresztą każdego bloga, bez względu na jego przedmiot.
Jakie linki były najczęściej klikane w niniejszym blogu?
podwojneopodatkowanie.pl/ – a więc mój blog prawniczy – 36 kliknięć
remitent.pl/ – blog o prawie wekslowym -24 kliknięcia
blaszyk-jarosinski.pl/ – blog o prawie i nowych technologiach – 22 kliknięcia
webilex.wordpress.com/ – link do bazy wiedzy webilex – 19 kliknięć
spolkaiprawo.wordpress.com/ – blog o prawie spółek – 19 kliknięć
Z powyższej analizy wynika, że odwiedzający niniejszy blog są przeważnie zainteresowani konkretnymi blogami prawniczymi. Jednak nie ma się co dziwić takim danym, jeżeli najczęściej czytanym artykułem był Jakie mamy polskie blogi prawnicze A zatem poza nielicznymi wyjątkami najczęstszą ścieżką wyjścia z tego bloga jest któryś z blogów koleżanek i kolegów z branży.
Ok. Zobaczmy teraz skąd przyszło najwięcej gości:
goldenline.pl/rafal-chmielewski2 – jest to mój profil na GoldenLine – 17 wejść
google.pl/ – wejścia z Google Polska – 15 wejść
nowoczesnakancelaria.pl/?p=1&cpage=1 – blog pana Ryszarda Sowińskiego – 13 wejść
goldenline.pl/forum/1336200/marketing… – dyskusja GoldenLine Marketing prawniczy to już historia – 13 wejść
goldenline.pl/forum/1755852/dlaczego-… dyskusja GoldenLine Dlaczego warto mieć blog prawniczy – 8 wejść
Co wynika z tej części analizy? Że warto mieć dobrze napisany profil w GoldenLine, oraz że w ogóle GoldenLine jest ważnym miejscem, w którym warto „bywać” (przynajmniej jeżeli w zakresie podmiotowym potencjalnych klientów znajdują się prawnicy). Świadczą o tym aż 3 popularne linki z tego źródła z pięciu topowych ścieżek dojścia do bloga.
I jeszcze najważniejsza uwaga, warta może tysiące EUR albo i więcej… Nie przeceniajmy Google! Zawsze mówię, że pozycjonowanie nie zadecyduje o powodzeniu strategii e-marketingowej. O tym jednak zadecyduje obecność w innych miejscach sieci i bardzo dobra treść. Porównajmy: Google – 15 wejść; pozostałe – 51 wejść. Wniosek? Dbałość o pozycjonowanie jest ważna, ale zdecydowanie nie najważniejsza!
{ 4 komentarze… przeczytaj je poniżej albo dodaj swój }
Dziękuję za linkowanie.
Liwiuszu, tutaj zasada jest prosta: bardzo dobry blog pozycjonuje się samodzielnie; nie trzeba wydawać pieniędzy na pozycjonowanie, na linki sponsorowane, itd. Po prostu: bardzo dobra treść zawsze była w cenie i nic się w tym zakresie nie zmieniło.
To samodzielne pozycjonowanie, to pozycjonowanie nie tylko w Google, ale również w oczach klientów oraz innych osób zainteresowanych tematem, którzy w dowód uznania podzielą się treścią lub zamieszczą link do bloga – jak robię to ja 🙂
Gratuluję!
Rafał
Lada dzień, jak zostanie wdrożona nowa szata graficzna bloga, odwdzięczę się linkiem w blogrollu 😉
Dzięki! 🙂
Rafał