Social Media Marketing w e-marketingu prawniczym

przez Rafał Chmielewski dnia 24 lipca, 2012

Powoli opada kurz po dyskusji pod ostatnim wpisem (emocje spowodowały, że statystyki bloga podskoczyły ponad dwukrotnie)… ale czas się zabrać za rzeczy bardziej merytoryczne.

Na pewno wiesz coś o social marketingu… Z reguły kojarzony jest on z FB, Twitterem. Ale mało kto wie, że social marketing istniał od zawsze, od kiedy ludzie się komunikują. Bo ludzie zawsze ze sobą rozmawiali i w tych rozmowach polecali (reklamowali) to czy owo.

Obecnie owe polecenia (ogólnie rzecz biorąc) przeniosły się teraz do sieci. A dzięki nowoczesnym mediom mają dużą siłę oddziaływania, czyli roznoszenia się jak wirusy. I do tego nie idą w eter, jak słowa podczas rozmowy, ale zostają na długo tam, gdzie je wypowiedziano.

To jest duża wartość.

Czy zatem ów rodzaj e-marketingu jest skuteczny w naszej branży?

Zamiast odpowiedzi na to pytanie, zadam Ci inne:

Czy zdobywasz swojego klienta rozmawiając z nim?

Sądzę, że na tym poprzestanę, bo już wszystko zostało powiedziane … 🙂

******

Problem jest innego rodzaju: jak wykorzystać ten marketing do własnych celów? Innymi słowy mówiąc: co zrobić i czym zrobić, aby osiągnąć zamierzony efekt?

I jeśli sądzisz, że jest to proste, to masz… rację 🙂

Gary Vaynerchuk mówi tak: daj kontent, a potem idź do różnych miejsc w sieci i ściągaj ludzi do niego.

Prawda, że proste?

Tutaj naprawdę nie ma ŻADNEJ filozofii!

(czy może jesteś po szkoleniu za 1000 pln, jak zdobywać więcej lajków? ;))

Sam to stosowałem nagminnie w odniesieniu do mojej specjalizacji w podatkach międzynarodowych. To dlatego blog PodwojneOpodatkowanie.pl wciąż ma wzrosty odwiedzin, mimo że nic w nim nie piszę. To dlatego przynosi mi on coraz więcej klientów.

******

Do napisania tego postu zainspirował mnie wywiad wideo z Garym Vaynerchukiem, gdzie opowiada on o sobie, swojej pasji, rodzinie i biznesie. Wielokrotnie o nim pisałem też i na tym blogu. Gary jest jedną z nielicznych osób, które niemal od zera zbudowały wielomilionowe przedsiębiorstwo. Dzięki mediom społecznościowym.

Przez swój sukces Gary jest bardzo wiarygodny.

{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }

Dodaj komentarz

Poprzedni wpis:

Następny wpis: