Ten paskudny SPAM w blogu, z którym nie wiadomo co zrobić

przez Rafał Chmielewski dnia 14 sierpnia, 2015

Otrzymałem dziś wiadomość od autorki „najlepszego bloga prawniczego na świecie” o treści następującej:

Dzień dobry Rafale! 🙂

Piszę z zapytaniem, co robić np. z komentarzem na blogu, który jest reklamą innej kancelarii – jak wynika z całego wpisu. Jakby nie patrzeć to konkurencja. Chodzi oczywiście o branżę medyczną. Udostępniać to na stronie i odpowiadać, że „jesteśmy lepsi” czy nie?

Jeśli prowadzisz swój własny blog prawniczy, to na pewno od czasu do czasu dostajesz komentarz z którym nie wiadomo co zrobić. Jest niby merytoryczny, ale w sumie to jedno zdanie. Do tego jak klikniesz w imię autora komentarza, to przenosi Cię do strony jakiejś kancelarii.

Bez wątpienia jest to reklama! I w mojej opinii bezwzględnie należy to usuwać! Nie myśl, nie zastanawiaj się, nie współczuj, nie wchodź w dialog – zlikwiduj!

Musisz wiedzieć, że z reguły te komentarze nie są pisane przez kancelarie, ale przez wynajęte przez nie agencje. Powiem więcej, owe kancelarie nawet nie zdają sobie sprawy z tego procederu. I jeszcze więcej rzeknę: domyślam się, że żaden z właścicieli tych kancelarii nie chciałby wchodzić Ci w ten sposób w drogę.

Zatem – KASUJ!

A jeśli problem się powtarza, to napisz do właściciela owej kancelarii.

Tego rodzaju promocja zaczęła się w sieci jakieś półtora roku temu. Pamiętam takie zdarzenie, kiedy jakaś agencja zaczęła sypać podobnym spamem po naszych web.lex’owych blogach. Jako że ilość „merytorycznych” komentarzy przechodziła ludzkie pojęcie postanowiłem napisać do partnera promowanej kancelarii maila i poprosić o zaprzestanie tych praktyk. Okazało się, że on o niczym nie wie, ale grzecznie przeprosił i problem się skończył.

Tak więc z reguły nie jest to zła wola Twojej konkurencji. Domyślam się, że Ty także byś tego nigdy nie robił. Choćby dlatego, że nie masz na to czasu, prawda?

Słonecznie Cię pozdrawiam!

Rafał

{ 4 komentarze… przeczytaj je poniżej albo dodaj swój }

Lech 14 sierpnia, 2015 o 9:49 am

Z drugiej strony komentarze mogą być naprawdę merytoryczne, a nie tylko „merytoryczne” i wówczas nie ma powodu do kasowania. Ba, fakt że to konkurencja nas czyta i u nas komentuje (a nie na odwrót) też jest swego rodzaju wyróżnieniem.

Odpowiedz

Rafał Chmielewski 14 sierpnia, 2015 o 11:12 am

Słusznie Leszku! To jest OK, jeśli komentarz jest dłuższy, niż jedyne: „Świetny tekst! Rekomenduję każdemu!”

🙂

Odpowiedz

Lech 14 sierpnia, 2015 o 11:14 am

Takie komentarze się kasuje, ale nie z powodu tego, że mają linka do konkurencji.

Odpowiedz

Rafał Chmielewski 14 sierpnia, 2015 o 12:59 pm

Tym bardziej, jeśli go mają.

***

Leszku, a jak tam Remitent.pl? Widzę, że nie odpuszczasz 🙂 Piękna historia w tym blogu 🙂

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Poprzedni wpis:

Następny wpis: