Duże kancelarie zaczynają poszukiwania fachowców od e-marketingu

przez Rafał Chmielewski dnia 9 listopada, 2011

No właśnie. Czas szybko leci, ale jeszcze szybciej zachodzą zmiany w naszej branży.

Kiedy zaczynałem prowadzenie mojego pierwszego bloga podatkowego (2007 rok), prawdziwych blogów prawniczych w Polsce, które generują nie tylko klientów, ale też i dochody – jeszcze nie było.

Kiedy zaczynałem pisanie tego bloga (grudzień 2009 r.), blogów prawniczych było tyle, że na palcach obu rąk mógłbym je zliczyć.

Kiedy powstawała moja firma (listopad 2010 r.), w 99% kancelariach traktowano blogi jako niepotrzebne i nieskuteczne pożeracze czasu.

Kiedy piszę ten post jedna z największych kancelarii w Polsce poszukuje osoby, która między innymi zajmie się zarządzaniem otoczeniem jej blogów i innymi narzędziami z zakresu mediów społecznościowych.

Dziś nikt, prawie nikt, nie uważa bloga w kancelarii za wymysł nastolatków. Większość prawników traktuje je poważnie, a jeszcze poważniej podchodzą do e-marketingu działy zajmujące się kreowaniem wizerunku i promocją w większych kancelariach. I nie ma się co dziwić: jeżeli blog nie ma na celu przyciągania klientów (jak to jest w mniejszych kancelariach), to niewątpliwie może skutecznie przyczynić się do pogłębiania relacji z klientami i być źródłem wiodącej informacji prawnej w jakiejś branży (przeważnie w większych kancelariach).

Pisząc to mam na uwadze zupełnie świeże ogłoszenie o naborze na stanowisko Młodszego Specjalisty ds. Marketingu w innowacyjnej kancelarii Wierzbowski Eversheds.

Jak możemy przeczytać w ogłoszeniu, osoba na tym stanowisku będzie wspierała wdrażanie strategii obecności kancelarii w Internecie, w szczególności w mediach elektronicznych, serwisach społecznościowych i na portalach branżowych, natomiast wśród wymagań znajdziemy:

  • praktyczną znajomość zagadnień i narzędzi e-marketingu oraz PR (m.in. Google Analitics, SEO, webinaria, biuro prasowe)
  • zainteresowanie tematami nowych technologii i social media; dodatkowym atutem będzie doświadczenie w prowadzeniu działań komunikacyjnych na portalach społecznościowych oraz na blogach
  • łatwość formułowania myśli, tworzenia i redagowania tekstów – tzw. lekkie pióro

A więc, jeżeli czujesz, że możesz spełniać warunki podane w ogłoszeniu, nic nie stoi na przeszkodzie, abyś spróbował swoich sił 🙂 Oto link do ogłoszenia: www.eversheds.pl/?page=92

A ja… wciąż będę obserwował tę branżę i dziwił się, jak wszystko gna do przodu. Na pewno takich ogłoszeń będzie więcej… 🙂

{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }

Dodaj komentarz

Poprzedni wpis:

Następny wpis: