Rewolucja w e-biznesie prawniczym – DZP otwiera drzwi

przez Rafał Chmielewski dnia 19 stycznia, 2012

Doprawdy, byłem totalnie zaskoczony, kiedy w blogu farmaceutycznym prawników z kancelarii DZP przeczytałem wpis informujący o…. O tym, że kancelaria stworzyła platformę – bazę wiedzy dla aptek.

Dostęp do bazy jest płatny w formie abonamentu w trzech wariantach. Oprócz dostępu do wiedzy kancelaria oferuje też możliwość zadania pytania, czy kilku pytań, a także pomoc prawną w przypadku kontroli apteki.

Co w tym dziwnego? – zapytasz.

Przecież takie i podobne systemy abonamentowe już istnieją od lat kilku…

No właśnie… Niezwykłe są tutaj przynajmniej aż trzy rzeczy:

1. Kancelaria ma już swój blog farmaceutyczny, co jest doskonałą podstawą do marketingu tej platformy i sprzedaży abonamentu. Widziałem bowiem wiele systemów abonamentowych, ale żaden nie miał należytego systemu marketingowego. Co prawda ten w DZP również można by jeszcze poprawić, ale zdecydowanie kawał dobrej roboty jest już zrobiony.

2. Baza wiedzy skupia się na wąskiej grupie docelowej. To jest bardzo ważne, gdyż jak wiadomo, łatwiej i drożej sprzedaje się produkty i usługi dla „wybrańców”. W większości przypadków systemy abonamentowe nie mają specjalizacji, co powoduje między innymi konieczność walki o klienta za pomocą manipulacji ceną. Tutaj jest inaczej.

3. Najważniejsze – DZP to pierwsza kancelaria z grupy BIG, która wdrożyła narzędzia e-marketingowe i teraz pierwsza, która wprowadza quasi masowy produkt. Jest to niezwykłe o tyle, że zwykło się mawiać, iż „takie rzeczy, to tylko” dla małych kancelarii, bo te duże skupiają się na dużych klientach i oferują zindywidualizowane usługi. Jak widać, można inaczej. Można wzbogacić swój biznes, bo ostatecznie liczy się tutaj „cyfra”, a nie wątpliwości, czy tak wypada, czy też nie.

W mojej opinii DZP, a w zasadzie jej dział farmaceutyczny, zrobił duży krok do przodu tworząc produkt dla mniejszego klienta. Bo pamiętajmy, że na masowej sprzedaży również dobrze się zarabia, ale wymaga ona innej organizacji procesu sprzedaży – automatyzacji, aby obsługa klienta nie zabierała cennego czasu.

Ponadto sądzę, że w najbliższej przyszłości duże kancelarie zaczną poszukiwać mniejszych klientów, z braku dużych, którzy będą obsługiwani taniej przez mniejsze kancelarie. W tym okresie DZP będzie już miała cenne doświadczenie.

Co jeszcze? Każdy może mieć wątpliwości, że TO nie wypali… Ja jestem przekonany, że baza wiedzy dla aptek będzie strzałem w 10tkę. Bo między innymi jest tutaj ukryta szerzej niezauważana korzyść: klienci bazy będą mieli zbudowaną relację z prawnikami DZP i na pewno w razie innych problemów będą powierzali im dodatkowe problemy prawne.

*****

Nawiasem mówiąc, stworzenie takiej bazy nie jest trudną rzeczą ani też drogą. Trudne jest tutaj ustalenie prawidłowej strategii i wsparcie jej skutecznym systemem sprzedaży. A do tego potrzeba lat doświadczenia. A o tym dużo piszę i mówię w bazie wiedzy AutomatycznaKancelaria.pl

{ 2 komentarze… przeczytaj je poniżej albo dodaj swój }

Karol Sienkiewicz | Dochodzenie wierzytelności 19 stycznia, 2012 o 8:36 pm

No cóż, duża kancelaria a działa bardzo „lekko”. Nie da się ukryć, że w niektórych sprawach są pionierami. I bardzo dobrze, Polak potrafi!

Odpowiedz

Rafał Chmielewski 19 stycznia, 2012 o 9:52 pm

Lekko – trafne określenie. Nie znam stylu zarządzania tą kancelarią, ale mam wrażenie, że poszczególne zespoły cieszą się tam dużym stopniem swobody. Może to jest klucz?

Dzięki Karolu za komentarz!
Rafał

Odpowiedz

Dodaj komentarz

{ 1 trackback }

Poprzedni wpis:

Następny wpis: