Zarządzanie kancelarią prawną = zarządzanie biznesem. Budowanie wtedy, kiedy jeszcze nie trzeba. Przewidywanie zmian i trendów.
Odrobina filozofii. Zapraszam:
Rafał Chmielewski: e-Marketing Prawniczy
O marketingu prawniczym w sieci, blogach, social marketingu i nowoczesnych sposobach pozyskiwania klientów oraz dochodów dla kancelarii prawnych.
przez Rafał Chmielewski dnia 6 lutego, 2013
Poprzedni wpis: Rafał Chmielewski + TemiTime
Następny wpis: Ile już dróg zbudowałeś do swojego warzywniaka?
Bądź lepszym z Szablonem do Wordpress Thesis z DIYthemes.
{ 7 komentarze… przeczytaj je poniżej albo dodaj swój }
Bardzo ciekawy film. Uważam, że budowanie podstaw firmy – kancelarii jest niezbędne, ze względu właśnie na rodzaj świadczonych usług i że każda firma powinna mieć jakiś motyw przewodni, coś co wyróżni ją spośród innych kancelarii. A co do przewidywania zmian i trendów, czy uważasz Rafale, że warto jest obserwować trendy rynków zachodnich i podążać za nimi, czy nijak ma się to do polskiej rzeczywistości?
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka
Dzięki Agnieszko za komentarz 🙂
Co do śledzenia trendów zachodnich: niektóre na pewno tak, inne nie, bo – jak napisałaś – nijak się to ma do polskiej rzeczywistości, lub też zachodnie trendy czasem, choć rzadko ale jednak, nie są wcale przyszłościowe.
W mojej opinii warto śledzić na pewno trendy technologiczne. Jak np. teraz szeroką falą wchodzi do nas zza oceanu technologia tworzenia witryn tzw. responsywnych. I chociaż nie jest to jeszcze mus w naszej skali, to pół roku/rok i będzie „pozamiatane”. 🙂
Podobnie warto śledzić to, co wymyśla nasz Wielki Brat, czyli Google.
Z pozdrowieniami!
🙂
Z tymi trendami, z mojego doświadczenia, rysuje mi się taki trend 😉 – zawsze pierwsza reakcja jest taka sama: zaprzeczenie, wskazanie na diametralne i nie usuwalne różnice. A wcześniej czy później staje się to normą.
Pisałem o tym jaki czas temu tutaj:
http://b2b-marketing.pl/2012/03/29/social-media-w-marketingu-b2b/
Pozdrowienia!
Dzięki! Ten artykuł w blogu jest świetny! 🙂
Kiedy ja zacząłem pisać mój pierwszy blog prawniczy (podatkowy) pod koniec roku 2007, to był to pewnie pierwszy blog o tematyce prawnej i chyba pierwszy do dziś, który generuje bezpośrednią sprzedaż i ma wdrożony system e-mail marketingu. Wówczas nie było nawet mowy o blogach, a moi szefowie nie mieli bladego pojęcia, co to jest.
Kiedy w 2009 zacząłem ten blog e-marketingowy, to prawnicy patrzyli z politowaniem. Poza jednostkami.
Dziś jedni zakładają blogi prawnicze, bo wiedzą, że to może być skuteczne narzędzie marketingu, inni – bo tak robią Ci pierwsi. Ale nie ma już skrywanych uśmieszków 🙂
Więc trend jest wyraźny.
Teraz tylko musimy się nauczyć te blogi prowadzić i rozumieć.
Pozdrawiam i dziękuję za komentarz!
R
A jakie oprócz Google firmy bądź osoby, czasopisma, blogi są warte śledzenia Twoim zdaniem?
Google śledzi mój pracownik, który odpowiada za pozycjonowanie. Jest to ważne dla nas i dla naszych klientów.
A poza tym, może Cię to zdziwi Agnieszko, ale nie śledzę regularnie żadnego bloga. Kiedyś zaglądałem na blog Kevina O’keefe z LEXBLOG. Czasem na Lawyerist’a.
Natomiast śledzę to, co się dzieje w zarządzaniu i organizacji biznesu. To jest sfera zawsze przed światem prawniczym. Zanim w naszej branży się coś przyjmie, to już w biznesie poza kancelariami temat jest zazwyczaj rozpracowany. I to czasem z kilkuletnim wyprzedzeniem.
Aby być na bieżąco po prostu uczestniczę w szkoleniach, bo tam można dowiedzieć się najwięcej rzeczy. I najczęściej korzystam ze szkoleń Piotra Michalaka.
Do tego ważne pozycje książkowe: Start With Why, 7 nawyków skutecznego działania, coś z NLP i pewnie inne… 🙂
Gdybyś miała jeszcze jakieś pytania, to pisz!
R
Dziękuję bardzo za odpowiedź. Interesują mnie trendy zachodnie, ale z uwzględnieniem wykorzystania ich w polskiej działalności prawników. Ja osobiście staram się również oglądać jak najwięcej filmów dokumentalnych z uwzględnieniem ekonomii i finansów :).