Co to jest Obsługa Klienta kancelarii prawnej i dlaczego nie możesz jej nie doceniać

przez Rafał Chmielewski dnia 10 maja, 2020

To, co przeczytasz niżej, jest drugą częścią cyklu lekcji Mała WIELKA Kancelaria. Jeśli chcesz dołączyć do innych prawników, tutaj znajdziesz informacje jak tego dokonać (it’s free! ;-))

***

(…) Jak jeszcze można zwiększyć zyski w podobny sposób? W podobny, czyli bez konieczności zdobywania nowych klientów?

Posłuchaj …

Możesz to zrobić poprzez

ŚWIADCZENIE USŁUG PO RAZ WTÓRY
TYM SAMYM KLIENTOM

Być może wyda Ci się to trudne, albo skomplikowane.

A ja powiem, że jest wręcz przeciwnie!

Dlaczego?

Wyobraź sobie, że to TY sam jesteś klientem kancelarii prawnej. Masz jakiś prawny problem, który kancelaria prawna Ci rozwiązuje. I to z sukcesem!

Ale … masz jeszcze jeden problem, o którym nie wiesz. Bo niby skąd masz wiedzieć? Jesteś lekarzem (dajmy na to) i wiesz, jak leczyć powikłania po grypie, ale nie jesteś prawnikiem i nie wiesz, gdzie tkwią ryzyka, które Ciebie dotykają na co dzień. Nie wiesz o swoich własnych „powikłaniach” w swoim własnym życiu.

A jeśli nie wiesz, to nie pytasz. A jeśli kancelaria prawna, która Cię obsługuje, także o to nie zapyta, to będziesz żył w błogiej nieświadomości istnienia bałaganu, który przecież lepiej posprzątać zanim stanie się nieuleczalny.

No właśnie…

Chcę powiedzieć, że przepytanie klienta o jego życiowe „dolegliwości” nie jest wścibstwem, czy próbą wyciśnięcia z niego dodatkowych pieniędzy, ale po prostu jest to nic innego jak dobrze – ba, najlepiej! – pojmowana…

OBSŁUGA KLIENTA 

Obsługa Klienta to dopilnowanie, aby klient miał wszystko, czego potrzebuje w czasie, w którym to potrzebuje.

Zatem jeśli masz klienta przed sobą to po prostu przewertuj jego życie. Rozpoznaj jego dolegliwości. Powiedz mu o nich. Wskaż zagrożenia i drogi ich rozwiązań. Nie naciskaj, ale zwyczajnie go poinformuj.

Wyjdź z inicjatywą zanim on w ogóle o tym pomyśli. Oszczędź mu wysiłku.

I teraz najważniejsze …

OBSŁUGA KLIENTA NIE KOŃCZY SIĘ
WRAZ Z WYKONANIEM USŁUGI!

Co mam na myśli?

Tak naprawdę to Ty rządzisz w Relacji z klientem. Od Ciebie zależy, kiedy ją zerwiesz, a nie od klienta. Możesz dać się zapomnieć, a możesz też być w tej Relacji aktywny.

Obsluga klienta w kancelarii prawnejChcę Ci powiedzieć, że bardzo dobrym zwyczajem, pomysłem, działaniem w ramach Obsługi klienta jest okresowe kontaktowanie się z klientami, którzy już „odeszli”. Po prostu po roku dzwoń do nich i pytaj, co u nich się dzieje. Pytaj z nutą troski. To ma OGROMNY sens…

Kiedyś, pewnego sobotniego wieczora, rozchorowała się moja mała córka. O tej porze trudno było nam znaleźć lekarza. Korzystamy z pakietu medycznego w pewnej sieci, ale o tej porze jedyną pomoc jaką mogliśmy uzyskać, była wizyta pediatry z sieci, która była nam zupełnie obca.

Nie mieliśmy wyjścia i skorzystaliśmy z tej możliwości. Przyjechał młody lekarz, zrobił co trzeba, zostawił recepty i pojechał.

W poniedziałek rano, moja żona odbiera telefon, a w słuchawce słyszy:

Dzień dobry Pani, kłania się doktor XXX. Byłem u Państwa w sobotę wieczorem z wizytą u Państwa córki. Proszę mi powiedzieć, jak dzisiaj Zosia się czuje? Czy jest wszystko w porządku?

Prawdę mówiąc szczęki nam poopadały. Obcy lekarz, nie mieliśmy z nim żadnych związków. A zachował się tak, jak jeszcze żaden znany nam lekarz, którego darzymy zaufaniem i korzystamy z jego opieki.

Jaka szkoda, że nie może być lekarzem naszych dzieci…

TROSKA to słowo klucz.

W szczególności w dzisiejszych czasach.

Zatem troszcz się o swoich dawnych klientów, dzwoń do nich, pytaj czy wszystko jest dobrze, chwilę pogadaj. A to zaprocentuje po stokroć. Bowiem nie tylko zdobędziesz po raz wtóry tego samego klienta, ale także przyprowadzi Ci on następnych.

Dzisiaj nie doceniamy emocji innych ludzi. Traktujemy się wzajemnie jak roboty. A tymczasem jako istoty ludzkie właśnie potrzebujmey takiej TROSKI.

Oczywiście, aby po roku skontaktować się z klientem, powinieneś mieć w kancelarii jakąś procedurę, której wypełnienie pomoże Ci o wszystko zadbać. Nie musisz mieć jakiegoś drogiego systemu CRM, czy czegoś innego. W zupełności wystarczy kalendarz. Nawet taki tradycyjny – papierowy. Ja właśnie z takiego korzystam 😉

Podsumowując:

Jak zwiększysz swoje zyski? Nie musisz mieć nowych klientów. Wystarczy, że:

  1. ograniczysz koszty i nie wygenerujesz sobie dodatkowych,
  2. obsłużysz ponownie tego samego klienta.

Proste, prawda? 🙂

***

Zapraszam Cię do kursu Mała WIELKA Kancelaria! >>

***

 

{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }

Dodaj komentarz

Poprzedni wpis:

Następny wpis: