Blog jako element strony www kancelarii

przez Rafał Chmielewski dnia 5 lipca, 2016

Już o tym pisałem nie raz, dlaczego taki pomysł jest bez sensu. Czyli dlaczego blog nie powinien być częścią strony kancelaryjnej. Dziś ta kwestia zawisła na spotkaniu w jednej z warszawskich kancelarii.

Rzecz jest banalna: ludzie zaglądają na stronę www aby zobaczyć: KIM JESTEŚ oraz JAK SIĘ SKONTAKTOWAĆ z Tobą. Tylko tyle i aż tyle. I blog ich nie interesuje. 

Dlaczego?

Bo nie i kropka.

Do bloga z kolei zaglądają ludziska z powodu takiego, że chcą się czegoś dowiedzieć. Nie tego bynajmniej, kim jesteś i jak się z Tobą skontaktować. Tylko raczej chcą zrozumieć, co ich w życiu uwiera i jak mogą sobie z tym poradzić.

To są zupełnie dwa różne oczekiwania.

Nie możesz zaserwować kaczki osobie, która przyszła do kawiarni. Jeśli przyszła w to miejsce, to na pewno nie jest głodna, tylko chce miło spędzić czas. Oczekuje więc zapachu kawy, spokojnej muzyki, smaku świeżo palonej kawy, itp. I nawet gdybyś robił najlepszą kaczkę na Ziemi, to ona jej raczej nie tknie. Nie ma więc sensu na stronie www wciskać ludziom bloga.

***

Dodam tylko to, że taki blog ani się dobrze nie pozycjonuje, ani nie pozycjonuje strony, ani nie buduje relacji, zabiera tylko miejsce.

by Rafał Chmielewski

Zrzut ekranu 2016-06-23 o 12.02.31

{ 4 komentarze… przeczytaj je poniżej albo dodaj swój }

Łukasz 6 lipca, 2016 o 11:48 am

Nic dodać nic ująć, dwie różne potrzeby do zaspokojenia, dwa różne adresy w które uderzy potencjalny klient

Odpowiedz

Rafał Chmielewski 6 lipca, 2016 o 12:47 pm

O! Cześć Łukaszu! Kopę lat 🙂

Odpowiedz

Paweł 12 lipca, 2016 o 3:33 pm

Panie Rafale prosił bym o szerze rozwinięcie tematu braku sensu pozycjonowania strony za pomocą bloga. Jeśli chodzi o rozgraniczenie potrzeb osób, które chcą się czegoś dowiedzieć na temat konkretnego zagadnienia, a potencjalnym klientem, który chce uzyskać konkretne dane kontaktowe do kancelarii to się w pełni zgadzam.

Odpowiedz

Rafał Chmielewski 12 lipca, 2016 o 9:28 pm

Panie Pawle, blog w znikomy sposób wpływa na pozycjonowanie strony WWW. Jeśli powodem zagnieżdżenia w strukturze strony WWW bloga jest poprawa jej pozycjonowania, to lepiej jest ten blog postawić jako odrębną witrynę, żeby sam się dobrze pozycjonował. A jako wartościowa witryna (dla Google) podniesie wartość samej strony WWW, jeśli będą w nim linki do tej strony.

Inaczej ma się sprawa, jeśli blog widnieje w strukturze jako strona główna na stronie WWW. Wtedy ma to sens. Tylko ważne jest to, żeby posty takiego „bloga” były ujednolicone tematycznie.

Pozdrowienia Panie Pawle!
Rafał 🙂

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Poprzedni wpis:

Następny wpis: